Geleidelijk of snel afvallen met een eiwitdieet?

GEZOND EN SNEL AFVALLEN?!

Het eiwitdieet kan in diverse vormen worden gevolgd. De basis is vanzelfsprekend gelijk; je eet vooral eiwitten. Toch zijn er grote verschillen te vinden tussen de diverse vormen van het eiwitdieet. Zo is het ene eiwitdieet gebaseerd op het eten van gezonde recepten met veel hoogwaardige eiwitten, terwijl je bij het andere eiwitdieet bijna alleen eieren eet. Dit zijn natuurlijk wel twee uitersten. Makkelijk gezegd kan je kiezen voor een eiwitdieet voor snel afvallen en voor een eiwitdieet voor geleidelijk afvallen.

geleidelijk-afvallen

Voor wie is het eiwitdieet voor geleidelijk afvallen geschikt?

He eiwitdieet dat zorgt voor een geleidelijk afslankproces is met name goed geschikt voor mensen die starten met overgewicht en willen toewerken naar een blijvend resultaat. Deze variant van het eiwitdieet is duurzamer en gezonder. Mensen met overgewicht hebben vaak meerdere gezondheidsproblemen, waardoor een gezonde manier van afvallen het best passend is. Daarnaast wordt er rustig aan gewerkt naar een slanker lichaam, waardoor het makkelijker vol te houden is en het ook makkelijker is om de afgevallen kilo’s er daadwerkelijk ook af te houden.

 

Voor wie is het eiwitdieet voor snel afvallen geschikt?

Het eiwitdieet in de variant waarmee je snel kan afvallen, gemiddeld vijf kilo per week, is uitsluitend geschikt voor mensen die geen last hebben van overgewicht en die verder in goede gezondheid verkeren. We moeten dan denken aan mensen die in de winter wat kilootjes zijn aangekomen en deze graag zo snel mogelijk weer weg willen hebben, en aan mensen die net even wat slanker willen zijn in de vakantie. In een week tijd kan er vijf kilo afgevallen worden met deze variant van het eiwitdieet. Dit is het dieet waarbij geen gebruik wordt gemaakt van uitgebreide gezonde recepten, maar vooral van het eten van heel veel eieren.

oedingsadvies-via-whatsapp

Voordelen van de duurzame vorm

Het duurzame eiwitdieet wordt gevolgd door gezonde recepten te gebruiken waarin rekening wordt gehouden met de eiwitten en de mate waarin deze zijn terug te vinden binnen de gezonde recepten. Dit is een gezonde manier van afvallen die eigenlijk heel natuurlijk verloopt. Er worden geen maaltijden overgeslagen en je hebt de hele dag door een goed gevuld gevoel. Het afslanken gaat geleidelijk, waardoor het risico op een jojo-effect zo veel mogelijk wordt beperkt. Het duurzame en gezonde eiwitdieet zorgt ervoor dat het makkelijk vol te houden is voor een langere periode, waardoor er goed kan worden gewerkt naar het streefgewicht. Het feit dat het heel goed te doen is zorgt ook voor een positieve houding ten opzichte van het dieet. Daarnaast worden er door dit eiwitdieet met gezonde recepten veel andere voordelen opgemerkt, zoals een betere nachtrust, meer energie overdag, een mooiere huid en een betere stoelgang.

 

Voordelen van snel afvallen met een eiwitdieet

Snel afvallen met een eiwitdieet wordt vaak gerealiseerd na het detoxen. Het is zeker niet verplicht om te detoxen voorafgaande aan het volgen van het eiwitdieet voor snel afvallen in een week tijd, maar veel mensen kiezen hier wel voor. Het lichaam is dan volledig gereinigd, waardoor het optimaal reageert op het dieet. Bij dit dieet wordt geen gebruik gemaakt van uitgebreide gezonde recepten, maar van relatief beperkte maaltijden met vooral veel eieren. Dit maakt het wel makkelijk, want je kan aan het begin van de week alvast alle eieren koken die je in de komende week nodig hebt. Verder hoef je niet heel veel tijd aan het koken te besteden. Er is ook een eiwitdieet voor snel afvallen waarbij je gebruik maakt van proteïne shakes en –repen. Deze variant is natuurlijk ook makkelijk als je tijdgebrek hebt om gericht maaltijden klaar te maken. Een reep is zo uitgepakt en een shake is zo aangemaakt.

geleidelijk-afvallen-been

Welke is de beste keuze?

Eerder hebben we aangegeven welke vorm van het eiwitdieet voor welke personen het best zijn. Echter, een dieet is heel persoonlijk. Wat voor de ene persoon wel werkt, werkt voor de andere persoon juist niet. Als je goed gezond bent, dan kan je beide varianten volgen. Als je geen overgewicht hebt, dan zal de duurzame manier van afvallen ook zorgen voor gewichtsafname, maar niet zoveel dan wanneer je wel overgewicht hebt. Als je niet helemaal gezond bent, maar wel een eiwitdieet wilt volgen, dan is het aan te raden om de huisarts hierover te raadplegen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *